gora strony

Translate

Szukaj na tym blogu

piątek, 11 maja 2018

Zwroty przesyłek czyli jak usprawnić sprzedaż

Możliwość zwrotu przesyłki jest w naszym kraju wpisana w zakres praw każdego klienta. Nie ma więc nic złego w tym, że duża część z nich korzysta z tego prawa i decyduje się na odesłanie zamówionego towaru. Czy jednak jako przedsiębiorca jesteśmy w stanie coś z tym faktem zrobić? A może ułatwienie całego procesu zwrotów sprawi, że w oczach klienta zyskamy jedynie jako rzetelna i sprawdzona firma? Postaramy się dzisiaj bliżej przeanalizować całe zjawisko związane ze zwrotem przesyłki od klienta.


Według dyrektyw unijnych każdemu klientowi przysługuje prawo do zwrotu towaru w przeciągu 14 dni. Dla niektórych ten okres czasu może nie być wystarczający dlatego podczas podejmowania decyzji na temat zakupu szukają niejednokrotnie sklepów które oferują dłuższy czas pozwalający na zwrot towaru. Jak zatem widać ułatwienie klientowi możliwości zwrotu może mieć pozytywne przełożenie na sprzedaż w naszym sklepie. Zastanówmy się zatem jak jeszcze można ułatwić cały proces logistyki zwrotów klientowi.

Pierwszym krokiem powinno być wysyłanie produktów do klienta w pudełku które umożliwi mu zwrot towaru. W tym celu przesyłki do klienta najlepiej umieścić w pudełkach z tektury trzy lub też pięcio-warstwowej. Da to gwarancję wytrzymałości i bezpieczeństwa przesyłanego towaru. Warto również od razu umieścić w kartonie wydrukowany wzór odstąpienia od umowy i zwrotu. Dzięki temu klient nie będzie musiał w razie konieczności zaprzątać sobie już głowy szukaniem na naszej stronie stosownego formularza.

Teraz zastanówmy się czy istnieją sposoby na to aby obniżyć współczynnik zwrotów. Jednym ze sposobów jest upewnienie się iż ryzyko uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu będzie na minimalnym poziomie. Warto zatem odpowiednio zabezpieczyć wszystkie wysyłane towary. Radzimy posłużyć się zatem folią bąblekową w przypadku delikatnych przedmiotów czy też poduszkami powietrznymi.

A co w przypadku handlu na przykład odzieżą gdzie dobór odpowiedniego rozmiaru ma ogromne znaczenie i może wpłynąć na współczynnik zwrotów? Niektóre firmy w tym celu korzystają z najnowszych rozwiązań technologicznych takich jak rozszerzona rzeczywistość ( augmented reality ) oraz różnych technologii mobilnych.

Innym z powodów dla których dochodzi do zwrotu towarów jest różnica między prezentowanym na stronie towarem a stanem faktycznym. Trzeba zatem postarać się o zdjęcia wysokiej jakości sprzedawanych produktów, które dadzą klientowi jasny pogląd na to z jakiego rodzaju towarem ma do czynienia.

Jak zatem widzicie istnieją sprawdzone sposoby które pozwalają sprawić aby proces zwrotu był bardziej przystępny dla klienta oraz aby ten współczynnik zwrotów zminimalizować. Ich wdrożenie z całą pewnością sprawi, że wasz sklep będzie jedynie zyskiwał na znaczeniu w oczach potencjalnych klientów.